Wednesday, July 16, 2014

Briged Al-Qassam

Dah lama sebenarnya tahu nama ni, tapi tak serius sangat. Tapi pagi ni, lepas tertengok post gambar ni, tak boleh. Rasa nak cp, simpan dan kongsi di sini.



Briged Al-Qassam

Al-Qassam adalah sayap ketenteraan Hamas terdiri daripada pejuang berhati waja. Mereka sentiasa bersedia menghadapi Zionis pada bila-bila masa. Bagi menyertai kumpulan ini, seseorang haruslah mempunyai ciri-ciri seperti;

1 - Mendapat izin dari ibu bapa untuk syahid.
2 - Mendapat izin dari ketua masjid di tempat tinggalnya dengan pengesahan individu itu tidak meninggalkan solat subuh berjemaah selama tiga bulan.
3 - Tidak melakukan maksiat atau menghisap rokok.
4 - Wajib mempelajari tafsir al-Quran.
5 - Wajib membaca al-Quran satu juzuk sehari.
6 - Wajib menghafaz 40 hadis Arba’in (Imam Nawawi).
7 - Puasa sunat dan bertahajud.
8 - Tahap kecerdasan tinggi.
9 - Kerap hadir di majlis pengajian ilmu.
10 - Mengamalkan zikir harian.


Taktahu nak Subhanallah! MasyaAllah macam mana lagi.
Tapi bila tau pasal mereka ni, saya sangat yakin, bertambah yakin, Islam pasti menang.
Dan nak kekal di jalan ni sampai bila-bila. InsyaAllah.
Walaupun banyak je kelukaan dan kecederaan emosi dan jiwa.
InsyaAllah moga Allah kuatkan.


Nak tahu lebih banyak dari sejarah dan sebagainya, boleh baca yang APG tulis di sini, Briged Al-Qassam untuk Dummies

Antara yang saya dapat lepas baca artikal tu, 'Oh sebab tu la ramai akhwat/ikhwah bagi nama anak Ayyash. Sebelum ni terfikir juga mana diorang dapat nama Ayyash tu'.. :D



Moga Zionis Yahudi dan semua musuh Islam semakin gerun dan takut serta kalah.
Semoga semakin ramai orang Islam kembali kepada Islam yang sebenar dan
semoga yang bukan Islam mahu kembali kepada agama fitrah ini.
Seterusnya mengembalikan zaman khalifah! InsyaAllah.



0 comments:

Post a Comment

Komen anda..