Thursday, December 27, 2012

Di Depan Itu Hadiah

Dalam setiap pertemuan usrah, pelbagai ilmu yang dikongsi. Tapi pertemuan kali ini, satu yang paling bermakna buat saya.

"Apa yang di depan kita itu adalah hadiah terbaik dari Allah untuk kita"

Kadang-kadang kita mungkin mengharapkan naqibah yang super awesome untuk menjadi naqibah kita. Kadang-kadang kita mengharapkan usrahmates yang penyayang penuh ceria menjadi usrahmates kita. Kadang-kadang kita mengharapkan anak-anak usrah yang hebat-hebat dan tidak banyak ragam cepat membesar. Kadang-kadang kita mengharapkan jalan tarbiyah kita penuh ceria warna warni.

Kadang-kadang kita mengharapkan semua orang memahami dan memanjakan kita. Kadang-kadang kita mengharapkan result/keputusan yang lebih baik dari yang kita dapat sekarang. Kadang-kadang kita mengharapkan gaji yang lebih tinggi. Kadang-kadang kita mengharapkan keluarga yang lebih memahami. Kadang-kadang kita mengharapkan keluarga yang lebih kaya. Kadang-kadang kita mengharapkan keluarga yang lebih bahagia.

Kita sentiasa mengharapkan sesuatu yang lebih hebat, lebih baik, lebih bagus dari yang kita ada di depan kita. Sedangkan kita lupa apa yang di depan kita sekarang itulah yang terbaik. Terbaik hadiah dari Allah.

Kita mungkin lupa itu yang sebenar-benar kita perlukan.

Allah Maha Tahu sedangkan kita mahu je tahu.

0 comments:

Post a Comment

Komen anda..