Wednesday, August 31, 2011

Ramadhan Bulan Tarbiyah

dari LangitIlahi

Betul la kan apa yang cuba disampaikan dalam komik tu.

Bila dipersoalkan kenapa sebulan Ramadhan tu kita masih boleh berbuat dosa sedangkan syaitan 'diikat', sebabnya adalah 11 bulan sebelum tu syaitan dah train nafsu kita. 11 bulan training untuk berbuat dosa! Whoaa!!! Patutla liat jugak untuk buat kebaikan masa Ramadhan. Rupa-rupanya 11 bulan yang lain kita tak pernah nya nak usaha ke arah kebaikan.


Jadinya bila kita dah tahu ni, perlulah kita bersedia dan berhati-hati sepanjang 11 bulan ini. 11 yang akan datang ini lah yang penting demi Ramadhan 1433H tahun depan. Moga ketemu...

Jom, sama-sama fikirkan apa nak buat 11 bulan akan datang ini sebagai persediaan awal untuk Ramadhan 1433H nanti. Come on! Be futuristic... A good muslim should always look forward and make his/her life for tomorrow better than yesterday, InsyaAllah :)



ps: SELAMAT HARI RAYA DAN *SELAMAT HARI KEMERDEKAAN
pss: *pelajarilah sejarah Islam nusantara, dan sahabat akan lebih mengerti soal kemerdekaan itu. :)






9.38pm....   1 Syawal 1432H
BF, Brisbane

0 comments:

Post a Comment

Komen anda..