Monday, September 27, 2010

Kegembiraanku.... (^_^)



Jeng-jejeng! Saya menerima sesuatu yang menggembirakan hari ini. Dalam parcel ini ada banyak 'kawan-kawan' saya. Saya dah lama tunggu mereka. Dari cuti semester bulan jun aritu lagi. Tapi perancangan Allah lebih baik. Allah tak izinkan mereka sampai kepada saya pada masa tu. Entah macam mana mereka dihantar semula ke Malaysia. Dan tempoh untuk mereka sampai ke Malaysia dari Australia ni, sebulan ke dua bulan jugak la. Pastu saya terpaksa korbankan sekali lagi rezekiNya untuk kos penghantaran mereka kali kedua ke sini. Dan, Alhamdulillah. Mereka dah sampai hari ini. Saya gembira! ^________^

Jom tengok apakah mereka ini..... hehe...


Tadaaa~~~~~~~~~~~~



Mereka adalah buku-buku sebenarnya. Mereka kawan-kawan yang baik. Mereka sentiasa menyentuh HATI dan AKAL saya dengan cara BERHIKMAH. Mereka tak akan pernah sakitkan hati saya. Setiap ketukan yang saya dapat dari mereka buat saya berfikir dengan tenang dan berubah dengan kerelaan hati. Mereka pernah juga buat saya menitiskan air mata. Tapi saya suka. Sebab saya nangis tu untuk plot-plot sedih yang memberi keinsafan dan menyedarkan saya. Bukannya air mata yang mengalir sebab hati saya dilukai. Tapi air mata saya mengalir kerana hati saya disentuh dengan syahdu...

Dulu, saya tak suka pun mereka. Sebab mereka 'boring'. kan? kan? Tapi tak sebenarnya. Mimpi, impian dan cita-cita saya 'memaksa' saya untuk menyukai mereka. Saya perlu mendapatkan sebanyak mungkin ilmu dari mereka. Mereka yang banyak memberi motivasi dan mengisi jiwa saya tika saya rasa kosong. Mereka sentiasa ada (di tempat saya letak mereka) tapi saya je yang kadang-kadang lupakan dan abaikan mereka. Alasan saya, banyak sangat urusan lain. Tapi mereka tak pernah cakap pape (memang la kan, sebab mereka tak bleh bercakap.. layan jer ye.. ~lalala). Kalau saya ambik dan membeleknya, mereka tetap memberi. Baikkan mereka?

Kalau kawan-kawan saya yang lain (kawan sebenar, insan sebenar) tinggal saya, tak ajak saya pergi mana-mana, lukakan hati saya dengan kata-kata mahupun perkataan yang ditulis, tak ada yang ambik endah pun rasa tak suka saya akan sesuatu, saya tetap ada mereka di atas. Sebab itu saya gembira mereka dah sampai. Dengan mereka ini (dalam gambar di atas), saya akan belajar untuk berukhuwah dan membiarkan rasa pedih di hati berlalu dan sembuh sendiri dengan kawan-kawan sebenar saya. InsyaAllah...

Aha! Ni pula kawan-kawan baik yang saya terpaksa tinggal di rumah.. Sedih sangat... :(




Moga mereka baik-baik saja di rumah. Saya harap adik perempuan saya akan ingat pesan saya supaya menjaga mereka leklok.




p/s: maaf, post entah hape2.. maaf kalau menyesal membaca smpai bawah.. hehe.. tp saya gembira.. ~lalalala

9 comments:

  1. salam..k.ayu..saya juga ad kwn2 baik di rumah..dan sgt2 merindui mereka..nanti sy nak bawa kwn2 baik saya semuanya ke sini..nanti kita boleh bertukar kwn kn..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe... bleh2 ape slhnye.. kite pn kn kwn baik.. :)

    ReplyDelete
  3. nant sy nk kwn ngan kwn2 k.ayu jgak,boley?=p

    ReplyDelete
  4. hehe... bleh aje iqa... mereka akn sntiasa mmberi pd yg sudi ^_______^

    ReplyDelete
  5. Salam..wah,menareknye kwn2 ayu..
    kalo cmtu sy pon ade byk jugak kwn2..

    tetapi, mesti kwn2 sy tu teramat sedey kt sy..
    sebab sy xpnah nk hargai mereka..
    bia je berabuk kt bookshelf..
    erm,baiklah..sy pon nk raikan kwn2 sy
    spertimana ayu gembira dgn kehadiran kwn2 tu ye..
    terime kasih ayu..:)

    ReplyDelete
  6. hehe... same2 nonie... :)
    mereka sgt baik n sy sgt syg mreka..
    sy bleh trsenyum bila brsama mereka..
    plg kurg pon, utk mnyedapkn ati, sy tau mreka ada
    cuma sy je, yg x pndai bhgi masa,
    msh kurg muwasofat muslim yg 1 nih,
    "tersusun urusan"... my bad, huhu.. :(

    ReplyDelete
  7. wah....family ayu ke anta...bestnyer!

    ReplyDelete
  8. Novel first ct...Tautan Hati..Best sngt~

    ReplyDelete
  9. ct>> tak la. bkn fmily anta.. ayu order sndiri..
    tautan hati, otw nk abiskn.. x abis baca lg.. hehe..

    ReplyDelete

Komen anda..